Begin december '25 gaat de NPO met de roe over culturele programma's. Ook de scheidend Componist der Nederlanden, Anne-Maartje Lemereis, verliest haar programma Vrije Geluiden (VPRO). In het gesprek komt ze ook met een onthulling: als componist heeft ze het tempo van een compositie eens verlaagd om te voldoen aan het aantal afgesproken minuten muziek... Je krijgt namelijk per minuut betaald in deze sector! Verder een gesprek met Tourartiest Saskia Otto, violist in het Rotterdams Philharmonisch, die uit de doeken doet waarom sterpianist Martha Argerich on… Lees meer